Artykuł sponsorowany – co to jest i dlaczego warto wykorzystać tę formę reklamy?


artykuł sponsorowany co to jest

 

Artykuł sponsorowany to forma reklamy coraz chętniej wykorzystywana do promocji usług i produktów. Choć określenie „artykuł sponsorowany” mogłeś usłyszeć dopiero niedawno, takie artykuły nie są w marketingu nowością. Zmieniła się jednak forma ich dystrybucji. Dawniej artykuły sponsorowane pojawiały się przede wszystkim w prasie (lokalnej i ogólnopolskiej). Dzisiaj najczęściej spotykamy je w internecie. Co to jest artykuł sponsorowany i dlaczego jest tak popularny?

Artykuł sponsorowany – definicja

Według Wikipedii artykuł sponsorowany to „forma reklamy w prasie i internecie […]. Wygląda jak normalny tekst redakcyjny, ale promuje w określony, mniej lub bardziej subtelny sposób, dany produkt lub biznes”. Takie artykuły mogą być pisane bezpośrednio przez właściciela reklamowanej firmy, ale również przez osobę z zewnątrz (np. redaktora portalu czy magazynu, albo copywritera).

Artykuł sponsorowany – dlaczego ta forma reklamy może być lepsza niż banner?

W internecie roi się od reklam. Wielkie bannery i wyskakujące pop-upy denerwują użytkowników, zamiast zachęcić ich do odwiedzenia Twojej strony. Efektem zmęczenia reklamami w internecie jest ich blokowanie – w Polsce prawie 35% internautów korzysta z narzędzi blokujących wyświetlanie reklam. Dla reklamodawców oznacza to poważne ograniczenie zasięgu.

Artykuł sponsorowany to zupełnie inna forma reklamy. Nie denerwuje użytkowników i nie jest blokowana przez AdBlocka. Co więcej, jeśli niesie ze sobą wartość merytoryczną, artykuł jest chętnie czytany i buduje autorytet marki.

Czym jest dobry artykuł sponsorowany?

Pisanie artykułu sponsorowanego to prawdziwa sztuka i ciężko opowiedzieć o wszystkich jej zasadach w kilku zdaniach. Warto jednak wspomnieć o najważniejszej regule: artykuł sponsorowany nie może być nachalnie…reklamowy. Choć jego celem jest reklama, nie należy stosować w nim agresywnego języka sprzedażowego (nie mylić z językiem korzyści!). Należy skupić się raczej na udzieleniu czytelnikowi rad, które pomogą mu w uporaniu się z jego problemem. Między wierszami i w sposób nienachalny pokażmy, w jaki sposób w rozwiązaniu problemu pomoże nasz produkt/usługa.

Dodatkowe korzyści wynikające z tej formy reklamy w internecie

Oprócz budowania świadomości marki i poinformowania użytkownika o zaletach Twojego produktu/usługi w internetowej działalności ważne jest jeszcze pozycjonowanie. Artykuły sponsorowane zawierają linki do Twojej strony, co buduje jej pozycję w oczach Google’a i pozwala uzyskać wyższe pozycje w wyszukiwarce. Jest to kolejny ważny argument za skorzystaniem z tej formy reklamy.

Mam nadzieję, że przekonałam Cię do wykorzystania mocy artykułów sponsorowanych w celu promowania swojej marki. Jeśli chciałbyś zamówić napisanie takiego artykułu, zapraszam do kontaktu.